Wednesday 17 December 2008

Visionaire




Visionaire is a multi format album of fashion and art produced in exclusive limited editions. Published 3 times a year it features a different theme and format with each issue. The Holiday issue presents a series of intricate Victorian paper pop-ups by artists including Sophie Calle, Andreas Gursky, Cai Guo-Qiang, Steven Klein, Yayoi Kusama, Alasdair McLellan, Steven Meisel, Guido Mocafico, Nicola Formichetti/Gareth Pugh, Sølve Sundsbø, and Mario Testino.

Executed by renowned paper engineers, the issue astonishes viewers with moveable images, three-dimensional scenes, and surprise reveals. The pop-up folios are housed in a dark purple cloth-covered case with a magnetized closure and engraved metal plaque.



You can buy a copy for 250$ here.

Seen here

4 comments:

Francois said...

Les anglais disent: «a feast for the eye». Ça fait aussi très cadeau de noël.

Zèbre bleu said...

Oui, très cadeau de noël, en effet. Juste un peu plus onéreux que les autres qu'on avait trouvés... Ça dépend si le père Noël se sent généreux cette année!

Francois said...

Le livre de Peter Beard est vraiment très beau et au coût de 120$, alors c'est déjà une économie de 50% sur ce numéro de Visionaire.

Zèbre bleu said...

Ha oui, hein? 120$ pour le livre de Beard! Je ne pensais pas ça du tout. Alors oui, ça doit être une superbe rétrospective de son art, vraiment un livre de collection. Moi le livre Taschen dont je vous parlais doit couter autour de 30$ (!) et l'autre Ambiance d'artistes, je m'imagine qu'il ne doit pas faire les 100$ non plus... m'enfin.
Alors tout compte fait, on peut avoir votre livre de Beard, Illstration Now et Ambiances d'Artistes pour le prix de ce Visionaire. Quoi choisir?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...